Ethan & Etta (Adopted)

ethan

hi humans!  i’m Ethan, an’ my sis is Etta!  i’m gonna try this blog thing first cuz my sis is a tiny bit shy at first… then she’s just as happy-go-lucky an’ outgoing as me!  here’s our story so far… we’re Pit Bull/Dachshund (funny spelling, huh?)/Corgi mixes or somethin’ like that, an’ we’re 6 months old.  KCK animal control found us, an’ we were real sick with parvovirus AND had dee-moh-dex mange, so we were brought here, after we went to VCA Welborn Animal Hospital cuz we had to get treated for parvo.  we’re so glad we got to come here!  we’re doin’ lots better now an’ our fur has grown back an’ everything!!  HSGKC has taken in lots of puppies since we came in who have dee-moh-dex mange, too… Wilbur, Homer, French Fry, an’ Dwayne… you’ll probly meet some of them soon, ‘cept for Wilbur cuz he’s gonna be adopted next week!

anethan&ettayways… i thought maybe you humans would like to know a lil more ’bout dee-moh dex so it doesn’t seem so scary!  ya see, dee-moh-dex is a mite that lives on all doggies an’ sometimes when doggies immune systems (i gotta say, humans got lots of big words for stuff…
sheesh!) are immature (like for us puppies), or if there’s a lot of stress (like we’re puppies fendin’ for ourselves on the streets without a home or a mommy), then the stupid lil mites get outta control an’ start attacking our fur!  how rude! as if we don’t already have enuff goin’ on!  anyways, sometimes it looks real bad… like we get scabs, an’ lee-juhns, an’ sometimes humans think we look icky… well we can’t help it!  we feel like we’ve got somethin’ called “poy-son ivy” (a rash humans get, i think) all over our whole bodies, an’ we itch real bad!  the good thing ’bout dee-moh-dex is that it’s not con-tay-jush to other doggies, kitties or humans!  the other kinda mange, scay-bees or sar-cop-tick mange is con-tay-jush!  i’m happy we don’t got that kind!  the humans here take real, real good care of us, an’ we take medicine to kill the stupid lil mites, an’ we gots to have regular medicay-ted baths til we get better!  how long it takes for us to be all healthy jus’ depends on how bad the mites are!  k, so i’m gonna let Etta talk ’bout somethin’ excitin’ for us tomorrow!

ettahi… i’m Etta an’ i heard our humans talkin’ ’bout a sat-el-ite adop-shun event me an’ Ethan getta go to tomorrow!!  i’m a tiny bit nervous ‘cuz i’m not totally sure what it’s all ’bout, but i’ve heard they’re lots of fun!  we’re gonna be at some place called Four Paws antry & Spa in Olathe from 11-3 on Saturday, August 1!  you can check out hsgkc.org for more info!  i think it’s gonna be fun… we’re gonna meet new humans, some doggies, an’ if i ‘member right, when doggies go to sat-el-ite adop-shun events, humans make a REAL big deal ’bout how cute us dogs are (an’ me and Ethan are real cute… ask anyone, an’ check out our video, too!), give us lots of treats, an’ play with us an’ stuff!  sometimes, humans meet doggies at the event thingies, an’ wanna even adopt dogs they meet!  that’d be soooo awesome!  me and Ethan really wanna go to a forever home together!  we’ve been thru a lot already, an’ our super nice humans don’t want us to be split up cuz we’re so cute together!  the next time we blog, we’ll talk ’bout the kinda forever home we want… unless a family decides they wanna adopt us before then… that’d be so cool!

k, we’re gonna say bye for now cuz it’s time for us to go outside an’ play with Wilbur! don’t forget to check out hsgkc.org for more info ’bout adopt-shun, the event tomorrow…an’ you gotta watch our video!  bye!!!!

Donate

7 thoughts on “Ethan & Etta (Adopted)

    • Hi Megan,
      If you’d like to learn more about Ethan & Etta, our adoption process, and information about meeting them, please contact me either by email, christine@hsgkc.org, or (913) 596-1000, ext. 113. I’m the Dog Adoptions Counselor, Intake Coordinator, and author of the HSGKC Dog Blog.

  1. Pingback: Bowie | HSGKC Dog Blog

  2. Pingback: Barley | HSGKC Dog Blog

  3. Pingback: Farley: Meet Me at Art Unleashed! | HSGKC Dog Blog

  4. Pingback: Bianca | HSGKC Dog Blog

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s